|
![]() |
#1 | |
Пользователь
Житель форума
Регистрация: 07.11.2012
Адрес: Красногорск, Угра
Марка: XJ '92 AW4 NP242
Сообщений: 208
|
![]() Цитата:
Скажи мне плиз, а под ОБД разъем нет распиновки? Никто не пробовал переходник сделать с ОБД1 на ОБД2 ? У меня много сканеров, х431 например отлично читает машины 90х годов. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 | |
Пользователь
Житель форума
Регистрация: 18.07.2013
Адрес: Ленинград
Марка: Lada Largus 2015 г., ZJ Laredo 94 г.-продан
Возраст: 40
Сообщений: 344
|
![]() Цитата:
А ждать и так и эдак до двух месяцев. Все зависит от того, насколько быстро заказы с али и с ибэя придут. И возни на полчаса там, вдумчивой) Правильно человек тебе сказал) Поэтому я за это и не берусь)
__________________
![]() На Drive2 - продан Диагностика Реникс (мануал) Диагностика Mopar дорестайл (мануал) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
Пользователь
Житель форума
Регистрация: 07.11.2012
Адрес: Красногорск, Угра
Марка: XJ '92 AW4 NP242
Сообщений: 208
|
![]()
Да без проблем. Вот что нашел сходу. Не я один озадачился вопросом про переходник, но похоже что нет, нельзя его сделать.
https://www.scantool.net/forum/index.php?topic=830.0 Won't work with an OBD II interface. The OBD I interface uses a different baud rate. Chrysler's OBD I connector has 6 positions, but only 4 of them are used. There is a +12V, ground, a J line and a K line. The connector is L shaped -- 4 parallel pins in the larger section and 2 arranged at right angles to the first group. Place the large group up and look at the back. The top-left is usually blue or blue with a tracer and is the +12. The lower-left (2-pin group) is usually black or black with a white tracer; that should be ground. The signal connections are in the middle (in large group). Common wire colors are pink and green. I believe that 1/4" quick connects will mate to the wire connectors. I don't know of any source (other than purchasing an OBD I scanner) for the connector shell. Since Chrysler's OBD I flowed easily into their OBD II, and the signal lines have the same names, I'm hoping that their older ECUs might adapt well to a subset of OBD II. |
![]() |
![]() ![]() |