![]() |
#6 |
Пользователь
Житель форума
Регистрация: 05.12.2009
Адрес: Пенза
Марка: Позже..
Возраст: 52
Сообщений: 3,085
|
![]()
У Haynes написано:
4 Rotate the crankshaft until the number one piston is at top dead center (TDC) on the compression stroke (see Section 3). To make sure you do not mix up the TDC positions of the number one and four pistons, place your fingers on the number one rocker arms as the timing marks line up at the crankshaft pulley. If the rocker arms are not moving, the number one piston is at TDC. If they move as the timing marks line up, the number four piston is at TDC. 5 Back off the rocker arm nut until play is felt at the pushrod, then turn it back in until all play is removed. This can be determined by rotating the pushrod while tightening the nut. Just when drag is felt at the pushrod, all lash has been removed (see illustration). Now turn the nut an additional 1 -1/2 turns Т.е. примерно так: Ослабить гайку на толкателе до появления play is felt (наверное имеется ввиду как раз люфт), затем верните обратно пока play не будет устранено. Это может быть определено вращением толкателя во время затягивания гайки. Вот это предложение я совсем не понял (Just when drag is felt at the pushrod, all lash has been removed (see illustration)) но под картинкой написано: Rotate the pushrod and tighten the nut until you feel resistance to rotation т.е. вращайте толкатель и затягивайте гайку, пока не почувствуете сопротивление. Но вот последнее редложение сомнений не вызывает: Now turn the nut an additional 1 -1/2 turns - Теперь поверните гайку ДОПОЛНИТЕЛЬНО на 1 - 1/2 оборота.
__________________
"Мужчина от мальчика отличается стоимостью игрушек".. Последний раз редактировалось andreyLunev; 08.09.2011 в 07:28. |
![]() |
![]() ![]() |