Показать сообщение отдельно
Старый 11.11.2014, 07:18   #262
Ильдар_iq
Пользователь
Житель форума
 
Регистрация: 19.09.2011
Адрес: Казахстан, Алматы
Марка: Dyrango 5.9 Shelby sp360
Возраст: 46
Сообщений: 473
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от syva4 Посмотреть сообщение
Расшифруй, плиз.
Да вот этот комент заставил задуматься
You can match the outputs of a supercharged but otherwise stock 5.9 (345hp/420lbft) by carrying out bolt-on performance mods on a normally-aspirated 5.9 engine. Here's a list of what can be done:

K&N FIPK: 16hp
Mopar ECU + Kolak 3" catn'back + Mike Leach headers/Y-pipe: 40hp
Kolak ignition upgrade + high output coil: 4hp
Fastman TB 11hp
Speedtweaks IAT adjuster 7hp

With the above mods, the 5.9 will put out about 310hp. Now the big stuff:

Magnum R/T ported heads: 35hp
MPI intake: At least 20hp
Camshaft: Depends on profile
Paxton supercharger 100hp/75lbft
Nitrous Express kit 50-150hp

If you install the Paxton supercharger after adding heads, intake and cam, the 5.9 could be producing close to 500hp at the flywheel and get your ZJ into the low 12's for the 1/4 mile. With nitrous on top of that, you're into the 11's.

Так ли это на самом деле, что всякие мелкие моды типа впуск выпуск добавляют лс?
Ильдар_iq вне форума
  
  Ответить с цитированием Перейти в начало страницы