Связался с Аиртексом Испанским, перенаправили вопрос на наше подразделение. И, что удивительно, со мной связался менеджер по продажам, отправил мой запрос в подразделение по контролю качества. Пришел следующий ответ:
Пергамент
Our products have a warranty period of three years. This period starts when the product is fitting in the car, if we do not know this date; it starts with the traceability code of the part.
The warranty can be rejected by many reasons, the product has been working more time, it has been manipulated by anyone, or because after making an analysis, we notice that it has been running under wrong working conditions….,
We consider that although this user does a self-installation, it is not a reason to reject the warranty. If he makes a correct handling of our product, it is the same than if the pump is fitted in a garage.
But take note, that we give the warranty to our customer and not to the end user. That is, the warranty should be processed by our customer, because if the pump is accepted, we issue a credit note for the product, and we only can issue credit notes to our customers.
[свернуть]
Таким образом - гарантия на их продукцию 3 года с даты установки, либо, если дата установки неизвестна, срок отсчитывают по коду детали.
По их мнению, правильная самостоятельная установка не является поводом в отказе гарантии.
Но это всего-лишь письмо в электронке.