Показать сообщение отдельно
Старый 02.08.2010, 16:56   #100
andreyLunev
Пользователь
Житель форума
 
Регистрация: 05.12.2009
Адрес: Пенза
Марка: Позже..
Возраст: 52
Сообщений: 3,085
По умолчанию

Блин. Перечитал все десять раз - все равно не понял нихрена..
Значит моя проблема.. машина сейчас на 76-м бензине. Хочется перевести на 92-й. Предыдущий хозяин говорил, что он чего-то там с углом зажигания подстраивал. чтоб на 76-м ездить. Соответственно, мне теперь надо обратно все выставить.. КАК?
Читаем:

Removal
1) Disconnect the battery negative cable.
2) On vehicles equipped with A/C, remove the electrical
cooling fan and shroud assembly from the radiator to allow room to
rotate the engine with a socket and ratchet using the vibration damper
bolt.
..с этим ясно :)
3) Scribe a mark on the distributor housing below the left
side (past) the number one spark plug wire post of the distributor cap
for reassembly reference for No 1 cylinder firing position.
Чертим на корпусе трамблера метку под проводом первого цилиндра.
4) Remove the distributor cap.
..снимаем крышку
5) Turn the engine in a clockwise direction until the rotor
is approaching the scribed mark on the distributor housing.
Поворачиваем коленвал до тех пор. пока бегунок не будет указывать на метку
Then
slowly turn the engine until the timing mark on the crankshaft
vibration damper lines up with zero on the front cover timing scale.
ПОТОМ доворачиваем коленвал до нулевой метки на шкиве
6) Align the trailing edge of the rotor blade with the mark
previously scribed on the distributor housing
ПОСЛЕ ЧЕГО совмещаем бегунок с меткой на корпусе трамблера.
Т.е. у нас метка на шкиве - 0 градусов, бегунок смотрит строго на первый цилиндр. Так?

7) Remove the distributor hold-down bolt and clamp.
8) Remove the distributor from the engine
.. ну вынимаем :((

Ага. Разобрали.. Собираем:

Installation
1) If needed, use a flat blade screwdriver to turn the oil
pump gear shaft until the slot is slightly past the 11 o’clock
position. See Fig. 26. The oil pump shaft is located down in the
distributor hole.
Вот в ЭТОТ момент метка на шкиве ГДЕ должна быть? Там же? в 0?
2) Install the rotor.
3) Without engaging the distributor gear into the cam gear
and ensuring the distributor gasket is installed, position the
distributor into the hole in the engine block.
4) Visually line up the hold down ear of the distributor
housing with the hold down clamp hole
5) Turn the rotor to the 4 o’clock position
Т.е. примерно на провод первого цилиндра..
6) Carefully slide the distributor into the block until it
seats, keeping the hold down ear aligned to the hole in the block.
7) The rotor should be in the 5 o’clock position with the
trailing edge of the rotor blade lined up with the mark previously
scribed on the distributor housing (number one spark plug wire post
location).
Т.е. бегунок должен смотреть на метку провода первого цилиндра
8) install the distributor hold-down clamp bolt and tighten
to 9.5-14 Ft. Lbs. (13-19 N.m).
9) Install the distributor cap. Connect the distributor
electrical connector.
10) Install the electric cooling fan and shroud if
applicable.
11) Connect the negative battery cable

Типа собрали.. Т.е. по логике метка на шкиве должна быть в нуле, и бегунок должен смотреть на первый цилиндр?
Главный вопрос: А ГДЕ (откуда) инфа про 8(ВОСЕМЬ) ГРАДУСОВ?!?
__________________
"Мужчина от мальчика отличается стоимостью игрушек"..
andreyLunev вне форума
  
  Ответить с цитированием Перейти в начало страницы