Тема: Глохнет
Показать сообщение отдельно
Старый 10.02.2014, 07:59   #5
darkcorp
Пользователь
Житель форума
 
Аватар для darkcorp
 
Регистрация: 30.08.2012
Адрес: Kazan-city
Марка: Grand Cherokee WJ 1999, 4.6 Stroker, 33" и 4" на лонгах
Возраст: 43
Сообщений: 2,975
По умолчанию

Нашел на одном форуме подобную проблему:

My TJ (97) 4.0L had started a miss or bucking under load from time to time.
As days passed the miss and bucking was present all the time except at an idle
Then jeep finely set a code (P1391) OK now I know where to look, got out the lab scope
and hooked it up to the crank positioning sensor graphed 4 pulses then a pause 4 pulses and so on from what I read on the net that was good so then I looked a the cam positioning sensor 1 long pulse then a pause 1 long pulse then pause then repeat so now I started to doubt myself so I purchased a crank sensor no help then a cam sensor no help so then I thought maybe I need to do the basics plugs, wires, cap, rotor no help how about a new coil and check all grounds no help now its time to spend some money on a AutoTap scanner hooked it up and started to log data on the laptop and the software would lockup and say lost communication with PCM. I give up time for someone else to scratch their head 3 weeks at the shop 8hr labor and a new alternator fix the problem, I had 0.6volts AC coming from my alternator (leaking diode) that cased the PCM to lock up for a second and then restart. I was told 0.2 volts AC is the Max. Just thought I’d share my experience.


Чувак перепробовал много чего: заменил ДПКВ и ДПРВ, катушки, проверил все провода и массы, и добрался до генератора, который давал 0,6В переменного тока из-за пробитого диода, что приводило к циклической перезагрузке ЭБУ.

Очень похоже на мою проблему. Но я отрубал генератор, мне это не помогло. Или там еще на генераторе провода есть? В принципе, диоды перепаять я смогу.
darkcorp вне форума
  
  Ответить с цитированием Перейти в начало страницы