Цитата:
Сообщение от Alex ZJ
Так шире на 12 см. или на 12 мм.?
|
на пикапах шире в зависимости от модели и года
Jeep Dana 35 Width Between Wheel Mounting Surfaces 60-1/2 inches
Ford 7.5-Inch (Ranger)
56-1/2 inches (1983-1992)
58-1/2 inches (1993-2009)
Ford Ranger 8.8-Inch
56-1/2 inches (1990-1992)
58-1/2 inches (1993-2009)
Ford Explorer 8.8-Inch
59-1/2 inches
The axle shaft strength tested by Warn Ind:
F8.8= 6,500 (lb. ft.)
D44= 4,600-5,000 (lb. ft.)
D35C= 4,000-4,300 (lb. ft.)
Explorer 8.8 Measurements:
Weight (complete assembly w/ brakes etc.): 174 lb.
O.D. of tubes: 3.250".
Tube thickness: .250" or .188" EDIT: it seems most are .188"
Ring gear diameter: 8.800".
Ring gear bolts: 7/16" dia. (qty. 10).
Pinion diameter/splines: 1.625 / 30.
Axle shaft/splines: 1.320 / 31.
Rotor thickness (where it mounts to axle is .250").
Overall width 59.625" (the F8.8 is .950" narrower then a TJ Dana 35).
(The
F-150 8.8 is drum brake and width WMS to
WMS is 65.5”.)
разница грубо 5"
дана 35 для 33" колес хороша... выше сомнительно...
ford 8.8 в корячил и забыл... кстати для любителей пар 3.73 если мост завыл фордовци его просто выкидывают...