Показать сообщение отдельно
Старый 21.01.2012, 22:36   #55
Dzhedai
Пользователь
Житель форума
 
Аватар для Dzhedai
 
Регистрация: 27.02.2010
Адрес: Москва
Марка: XJ/AMC242/AW4/242/ 90гв, Subaru/Outback/3,0 R/ 05гв
Возраст: 43
Сообщений: 1,709
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Степаныч Посмотреть сообщение
А это ничего что у автомата оба датчика в одном корпусе (и для двигла и для АКПП) И двигло что на механике, что на автомате одно и тоже стоит?! И как собственно по разному регулировать?!
Датчик регулируется в обоих случаях одинаково, 0,78 вольта на сигнальном (вывод С трехконтактного разъема)
А из какого мануала данная инфа?

Скачал мануал на инглише http://www.greatlakesxj.com/tech.html
THROTTLE POSITION SENSOR (TPS)
1) Turn ignition on. Check throttle position sensor input
voltage. Connect voltmeter negative lead to terminal "B" (M/T), or
terminal "D" (A/T) of sensor connector. Connect voltmeter positive
lead to terminal "A" (M/T and A/T) of sensor connector.
NOTE: On (A/T) models, connector terminals are identified by
letters molded into back of connector. On all models, do not
disconnect TPS harness connector. Insert voltmeter test
leads through back of wire harness connector. On some
models, it may be necessary to remove throttle body from
intake manifold to gain access to sensor wire harness.
2) Move and close throttle plate completely (M/T and A/T).
Ensure throttle linkage contacts stop. Note voltmeter reading. Input
voltage at terminals "B" and "A" (M/T), or terminals "A" and "D"
(A/T) should be 5 volts.
3) Return throttle plate to closed throttle position (M/T
and A/T). Check sensor output voltage. To do so, disconnect voltmeter
positive lead from terminal "A" and connect it to terminal "C" (M/T),
or terminal "B" (A/T).
4) Maintain throttle plate in closed position (M/T and A/T).
Ensure throttle linkage contacts stop. Note voltmeter reading. Output
voltage should be .8 volt (M/T), or 4.2 volts (A/T).
5) If output voltage is incorrect, loosen bottom sensor
retaining screw and pivot sensor in adjustment slot for a coarse
adjustment. Loosen top sensor retaining

Тут как раз пишут, что на авто с автоматом надо регулировать ориентируясь на коробочную часть.
Но вот незадача у меня нет на A-D 5 вольт, только 4,67.Соответственно выставлять на B-D 4,2 не есть правильно. Потому версия с регулировкой ориентируясь на соотношение имеет место быть.
Dzhedai вне форума
  
  Ответить с цитированием Перейти в начало страницы