Показать сообщение отдельно
Старый 30.12.2011, 18:48   #34
fire679
Пользователь
Житель форума
 
Аватар для fire679
 
Регистрация: 09.10.2010
Адрес: Балашиха
Марка: Ford Expedition
Сообщений: 857
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от denis_r Посмотреть сообщение
Вот здесь у америкоса то, что надо http://thespeedfreaks.net/showthread...ghlight=x-pipe, смотрим в низу страницы!
Да да .... именно так (мне очень идея понравилясь), только не стоит забывать про это
Basic rule of thumb...

smaller pipe = more low end
larger pipe = more top end

You want to try and find the happy medium for your motor. Now, too much of either can hurt performance, but...just don't go crazy either way...lol

On my 5.9L Ram, I have true dual 2.25" and it runs great down low, but, could use a little larger. I would say dual 2.5" would be a perfect, with an X-pipe, for performance purposes.

Also, the larger the pipe, the deeper it sounds.

But, back pressure is necessary in a naturally aspirated engine, and without it, you actually lose low end power, but, at high rpms, it can benefit. So, its all in what you're doing with it. Street purposes, I'd stay on the smaller side.
__________________
http://www.jetune.ru/us2783540

Последний раз редактировалось fire679; 30.12.2011 в 18:51.
fire679 вне форума
  
  Ответить с цитированием Перейти в начало страницы