Показать сообщение отдельно
Старый 22.12.2017, 22:49   #2
2400MHz
Пользователь
Житель форума
 
Регистрация: 02.06.2012
Адрес: Тула
Марка: ZJ 5.9
Возраст: 39
Сообщений: 369
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от A.S.A.T. Посмотреть сообщение
https://www.drive2.ru/l/6094710/
у него много чего есть...

а таблицы https://a.d-cd.net/ce14f79s-960.jpg

у меня как раз полгода не было второй передачи, пока ленту не сменил, так что этот вопрос я вроде изучил чуток ))
лента на только второй (ручной или автомат неважно)
В этих коробках лента применяется при 1-2 и 2-3. И она будет влиять на характер переключений. На 1-2 незначительно, но особенно при 2-3.

Поясняю:

When the Torqueflite shifts from 1st to 2nd, the kickdown band locks around the Front Clutch Retainer to stop the sun gear driving shell. To make the 2-3 shift, the kickdown band has to hold until the front clutch is applied and then it has to be quickly released. This timing is very important; too early of a band release causes the engine to “rev up” until the front clutch is applied. Too late of a band release and/or too early of a clutch apply is more common; this gives a “putting on the brakes sensation” which is actually called shift overlap (Since the rear clutch is applied in both 1st and 2nd, and nothing has to be released, kickdown band timing is not as critical in the 1-2 shift). Delay in the kickdown band-release and premature clutch-apply both cause overlap and, therefore, friction material wear.

Сам боролся с пинчищщем 2-3 после модов, регулировка ленты была решением.
2400MHz вне форума
  
  Ответить с цитированием Перейти в начало страницы