Показать сообщение отдельно
Старый 24.01.2017, 12:35   #14
Микола
Пользователь
Житель форума
 
Аватар для Микола
 
Регистрация: 10.11.2009
Адрес: МО, Раменский р-н
Сообщений: 249
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Ёсик Посмотреть сообщение
флудер.можно попробывать конденсаторы в стабилизаторе заменить
Перепаял - мертвому припарка.

Сделал стенд из разьема от трупа и блока питания на 12в.
Напряжение на выводах 6 - 5в и 7 - 9в - вроде норма. Датчиков никаких нет. Включение зажигания 3 раза также не заставляет вывод check engine менять потенциал. Ниже вырезка из манула
, говорится о моментах при неправильной диагностике. Причин отсутствия диагностики не нашел.

Common failures that cause mis-diagnosis of SBEC II Controllers:
Intermittent grounds; Loose or corroded grounds may cause false sensor
readings. Verify all sensor grounds terminate at SBEC II 60 way connec-
tor, pin 4 (bk/lb* wire).
Manifold absolute pressure (M A P) sensor and Throttle position sensor
(TPS) voltages; check voltage over the entire range, not just the extremes.
Whenever possible use oscilloscope to check MAP sensor and TPS
sensor output voltages for noise spikes.
Verify minimum T.P.S. voltage. Minimum TPS voltage should be ap-
proximately .5 to 1.5 vdc.
Automatic idle speed (AIS) motor; Shorted windings or intermittent con-
nections. If AIS codes are present, check to ensure motor windings or
related connectors are not shorted to ground.
Heater voltage for oxygen sensor. Verify battery volts + 1 volt at oxygen
sensor connector (dg/bk wire) with engine running.
Charging system malfunction; Alternator defective or battery not fully
charged. Check alternator output to ensure there is not excessive ripple
voltage.
Sensor voltage supply. Check for approximately 5 volt output from
60 way SBEC II connector pin 6 (vt/wht* wire) to MAP and TPS sensor,
with ignition switch on.
Distributor voltage supply. Check for approximately 8 to 9 1/2 vdc output
from 60 way SBEC II connector pin 7 (org wire) to distributor connector(s)
with ignition switch on and while cranking.

Преобразователь а если точнее трансформатор встроенного блока питания на мозгах попискивает - не знаю нормально ли это.

В общем - или есть какие условия о которых я не знаю при которых диагностика вообще не работает или подозрение на мозг.
__________________
Jeep Grand Cherokee ZJ, 4L HO, 92г., 242
Микола вне форума
  
  Ответить с цитированием Перейти в начало страницы