панимаэшь, ли... вот выдержка из мануала про 4.0 правда 2002 года...
ENGINE OIL PRESSURE
SENSOR
DESCRIPTION
The 3–wire, solid-state engine oil pressure sensor
(sending unit) is located in an engine oil pressure
gallery.
OPERATION
The oil pressure sensor uses three circuits. They
are:
• A 5–volt power supply from the Powertrain Con-
trol Module (PCM)
• A sensor ground through the PCM’s sensor
return
• A signal to the PCM relating to engine oil pres-
sure
The oil pressure sensor has a 3–wire electrical function very much like the Manifold Absolute Pres-sure (MAP) sensor. Meaning different pressures relate to different output voltages. A 5–volt supply is sent to the sensor from the PCM to power up the sensor. The sensor returns a voltage signal back to the PCM relating to engine oil pressure. This signal is then transferred (bussed) to the instrument panel on either a CCD or PCI bus circuit (depending on vehicle line) to operate the oil pressure gauge and the check gauges lamp. Ground for the sensor is provided by the PCM through a low-noise sensor return.
Т.е. говоря по русски - проводов - 3, первый - питание +5, второй - показания датчика, кои идут на PCM (двигломозги, а не на бодик, как я писал... ошибся, пардон) и с мозгов типа идет сигнал на приборку... Дополнительный нулевой (3-й провод) нужен типа для снижения уровня помех... Вот такое интересное кино... Я конечно поищу в нете мануалы на wj 2003 и какой-нить Sebring тех-же годов, и посмотрю как там (ибо не первый раз читаю про датчик с одним проводом).... но вот что есть, то есть... по мурзилке на 2002 год - проводов - ТРИ.
UPD: Написанное выше - не читать :)) Действительно, с 2003 года идет однопроводный датчик... Не разобрался, сорри...
Последний раз редактировалось doxtor; 13.02.2016 в 00:04.
|